Sista dagen ..

Sista dagen på lovet är kommen. Jag har smått ångest! :| Jag vill inte börja skolan igen ..

Jullovet startade fredag den 19/12. Det var julavslutning i kyrkan och innan det hade vi julklappsutdelning med klassen.
Nu var lovet äntligen här!

Lovet firades in ordentligt med fest på fredagen. Kvällen började i min lya med middag tsm med trevliga flicks! Tack för en trevlig kväll! :)

Lördagen den 20/12 spenderade jag och älsklingen min nere på stan. Vi fixade lite med julklapparna och shoppade även lite åt oss själva! :) Lunch på Spicy är ju också värt att nämnas :)

21/12 var det dags för hemfärd till Degerfors för min del. Jag åkte tidigt och var hemma redan klockan tolv. Dagen spenderades med pappsen. Mycket mys tillsammans. Vi åt räkor och ost osv och tittade på heartbreak hotel. Den är ju för härlig! :)

22/12 åkte jag och pappa till bröllopspalatset i Degerfors. Jag tittade lite på balklänningar och jag hämtade även ut min älsklings julklapp på smyckesstudion. Jag blev helnöjd! Men än kunde jag ju inte lämna det till honom.. Sedan bar det av mot Karlskoga med flickorna :) Vi fixade lite och umgicks som tjejer gör ;)

23/12 dan före dopparedan! :) Jag tod en skön springtur på morgonen. Framåt kvällen kläddes granen osv! Mycket mer än så bestod inte dagen av. Säkert övningskörde jag lite ;)

24/12 JULAFTON. Det var en mysig dag tillsammans med Stina och pappa! Vi åt frukost tillsammans. Jag och Stina fixade (traditionellt) med pappas årsbok. Framåt två-tiden var det dags att göra sig iordning med julklänning som jag införskaffat mig! :) (dock inte så "julig") Fem i tre satt vi bänkade framför tvn med glögg och pepparkakor! Kalle Anka. Sen var det julklappsutdelning. Jag blev som vanligt nöjd med klapparna! :) Även om jag tkr att det är lite överskattat. Men jag gillar det ändå! Sen var det julbord, Svensson Svensson osv!:)

På juldagen, 25/12 begav vi oss (jag Stina och pappa) till Skåre för att fira jul med familjen Persson! Det blev lite fler julklappar och kalkonmiddag! MUMMMS! :)

Annandagen, den 26/12, kom Lenas bror Nils och hans son på besök. Även mormor och morfar till barnen dök upp framåt eftermiddagen! :) Det blev gravad lax till middag, som dom har som tradition! :) Hann även med att övningsköra en sväng.

27/12 spelades det cup i Kil! Laget åkte från Västerås 05.00. Själv sov jag till 08.00 :) Hela dagen spenderades i Kil och vi fick tillslut fjärdeplatsen efter en dag full av dramatik! Gud va roligt det var att spela! Fotboll är allt bra roligt! när det går bra ..

Den 28/17 var det dags att fara hem till Degerfors igen. Det blev en dag innehållande massa städning osv. Även hittade jag äntligen en bäddsoffa!

Måndagen den 29/12 tog jag bussen till Örebro redan 09.05. Halv elva ankom jag till Örebro resecentrum. Patrik likaså, fast från Västerås. Äntligen fick jag pussa på honom igen! :) Vi skulle hälsa på Pernilla (Patriks syster) och Per (sambo) där! :) När vi var framme bytte vi våra julklappar. Patrik fick sitt halsband och han blev lika nöjd som jag! Det passar så bra på honom! :) Jag själv fick en jättefin tavla som han beställt. En pussmun och inte vilken som helst, utan Patriks pussmun i förstoring! Så gulligt! :) TACK!! Vi spenderade större delen av dagen på stan. Shopping, fikande och sen handlade vi mat innan vi gick tillbaka till lägenheten igen. Kvällen innehöll tacomiddag, Wii-spelande och en runda Monopol där Patrik tillslut blev den värdiga vinnaren! :)

Den 30/12 sov vi ut ganska länge och tog det lungt på morgonen med lite tv-spel osv :). Sen begav vi oss ner på stan igen. Lunchbuffé på Coco-thai (?). Gott, men långt ifrån Spicy ;) Framåt kvällen tog vi bussen hem till Degerfors.

31/12 NYÅRSAFTON. En nyårsafton utöver det vanliga. Ni som bor i Degerforstrakterna vet ju att Degerfors inte har så mycket att erbjuda en kväll som denna. Vi var överhuvudtaget inte ett dugg festsugna (jag och Patrik). Trots det åkte nyårsklänningen på. Vi lagade middag och åt :). Vid tolv var vi ute och skålade med champagne tillsammans med Fia och Stena! Massor av raketer var det! Mys! Kvällen avslutades med film!

1/1 bestod av.. ja vadå? Jag minns inte faktiskt. Aja inget viktigt ialf. En springtur ialf! :D Jag vill minnas att det var den här dagen jag städade ur mitt rum :P.

2/1 18ÅRSDAG! Den STORA dagen var kommen! Det blev kalas och jag fick välbehövliga saker! (mest pengar till körkort). Tack alla :) God mat, gott sällskap. Det mesta var bra! :) Tack för alla gratulationer! Jag har inte orkat tackat alla som grattat mig!

Framåt kvällen den 3/1 begav vi oss till Fia. Där befann sig Fia, Lina och Stena! senare kom även Emelie förbi en sväng. Vi spelade spel och Fia och jag drack en och annan drink ;) .. När klockan närmade sig 00.00 fick vi skjuts in till Stadshotellet! :) 12slaget firades med skumpa! Det var den 4/1 och Fia blev myndig hon också :) En kväll på statt jag sent glömmer! Massa dans och stohejande! ;) Tack och grattis Fia! :)

Dagen därefter mådde jag sisodär. Inte speciellt oväntat. Jag och Patrik var hemma. Vi städade ur det sista ur mitt rum och förberedde med sängen och så inför "flytten" tillbaka till Västerås! :)

5/1, igår, åkte vi tillbaka till Västerås. Pappa följde också med för att hjälpa till att bära soffor, sängar och allt var det var. Jag har gjort om i min lägenhet nu och jag är helnöjd! Dock inte så stor förändring. Men mer space och det var grejen med det hela! :) Tack grabbar för bärhjälpen! ;) hihi.

Idag, 6/1, vaknade jag upp vid halv elva hemma hos Östlunds. Sista dagen på lovet. Marianne var snäll och följde med mig och handlade. Nu sitter jag i min nya sköna soffa och bloggar. Jag ska göra iordning mig ngt att äta. Resten av dagen ska jag hinna med att både städa, tvätta och plugga!

Nu är lovet alldeles snart slut! :(

Men tack alla som gjort mitt jullov till det bästa! :)

Puss från Mikkiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback